Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Pragniesz poznać więcej informacji o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach? Skieruj się na seo4.net.

Istnieją trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Święto Pracy lub finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Najczęściej należy zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź zmienioną treść strony.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy rodzaj pozycjonowania to dobre i przetestowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie niższą konkurencję. Istotne jest także to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty puma Axis białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara,
– telefon Samsung Galaxy A10 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– miasto (np. “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Wilda”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do osób zamieszkujących w konkretnym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet na reklamę i nie może konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]