PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

Korzystna oferta private blog network znajduje się tu.

Aby konsument dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę www, lecz także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy systematycznie dodawane są do niej nowe fachowe i pomocne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – pomocne jako część szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci portali są najczęściej wykorzystywane jako jeden z komponentów rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem trzeba przeznaczać niemało czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Artykuły z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z możliwości PBN

Prywatne sieci portali bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon czy e-mail oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Inny interesujący sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej użyteczność pierwotnego artykułu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności ze zdrowiem, bieżącymi wydarzeniami, prawem czy doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO