Zalety usług agencji SEO

Potrzebujesz więcej informacji o kampaniach SEO? Świetnie trafiłeś! Wejdź na seo4.net.

Przedsiębiorstwa i właściciele stron internetowych, którzy chcą dotrzeć do pierwszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zalecamy, to próbowanie działań na własną rękę. Nie mając kwalifikacji w tematyce SEO i nie monitorując regularnie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że obok ekspertów od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, kodowania i copywritingu, które służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – postaw na tę, która istnieje w branży od lat

Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę podczas doboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Warto wybrać agencję, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych czy reklamowych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od około dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często obecny jest dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę warto przeanalizować studia takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi zadaniami się mierzyła. Najlepsza agencja SEO to taka, której działania są transparentne: pisze o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, a także dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich efekty.

Druga istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu działań do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by poprosić o pomocnicze informacje o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można odszukać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta usługach albo artykułach, które stara się wypromować.

Co o agencji SEO mówi model rozliczenia jaki oferuje?

Ostrożnie powinno się podejść do agencji SEO, które proponują współpracę z zapłatą za uzyskany wynik. W takim systemie opłata odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 albo Top10). To nadal całkiem popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą spore ryzyko – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, więc solidna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, by przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a później wcielać w życie wszelkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele niższe.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]